Przemysł motoryzacyjny jest bez wątpienia jednym z najbardziej zaawansowanych w stosowaniu najnowszych zasad ergonomii w swoich wyborach technologicznych i ustawieniach procesów. Przemysł motoryzacyjny jest jednym, który przede wszystkim przyjął bardzo rygorystyczne wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i ergonomii operatorów, co wymaga zaawansowanej technologii, która gwarantuje precyzyjne, szybkie i płynne ruchy, łącznie z obrotami i specjalnymi czujnikami.
Tradycyjne manipulatory mają pewne ograniczenia, aby mogły osiągnąć te wymagania ze względu na technologię sterowania pneumatycznego. Tam, gdzie wymagana jest precyzja pozycjonowania i dobra widoczność detalu lub potrzebne są częste i powtarzalne ruchy, manipulator musi posiadać lekką, kompaktową konstrukcję, a przede wszystkim musi być wyposażony w odpowiednią technologię automatycznego równoważenia ciężaru; manipulator musi reagować w czasie rzeczywistym natychmiast po kontakcie z operatorem, bez konieczności dodatkowego wysiłku w celu przeciwdziałania bezwładności i siłom grawitacyjnym po pierwszym uniesieniu detalu z jego podparcia oraz po zmianie kierunku na osi Z.
Jest to możliwe tylko z inteligentnymi urządzeniami transportu bliskiego lub INDEVA.
INDEVA określana jest w literaturze jako “jednoosiowe lub złożone urządzenie, które wykorzystuje programowalny hybrydowy system sterujący sterowany przez komputer i człowieka w celu wzmacniania siły ludzkich mięśni. Jest to inteligentny manipulator przemysłowy, który umożliwia operatorowi manipulowanie prawie bez żadnego wysiłku każdym obiektem znajdującym się w obszarze roboczym.